Khamis, 23 April 2020

Ramadan + #PKP



Alhamdulillah.

Diberi-Nya peluang dan ruang menikmati bulan penuh berkah, Ramadan. Kali ini sangat berbeza kerana kita semua menjalaninya dalam keadaan Perintah Kawalan Pergerakan ( #PKP ) - Covid 19.

Siapa pun, tak mungkin pernah terfikir akan menempuh situasi begini. Pertama kali dalam sejarah hidup. Pun, bersyukurlah DIA Yang Maha Baik memberi kesempatan kepada kita bertemu dan bersama lagi Ramadan yang mulia ni. Alhamdulillah, syukur nikmat-Nya.

Tanpa bazar Ramadan dan solat sunat Tarawih berjemaah di masjid, tentunya rasa berbeza. Ini pengalaman, bakal jadi kenangan bermakna dalam sejarah hidup kita.

Tahun sebelumnya pun memang aku jarang sangat redah bazar Ramadan. Hanya sesekali singgah untuk beli air tebu atau biryani kambing. Selalunya, memang masak sendiri versi apa adanya, janji pedas dan kenyang.

Jadi, tahun ni tiada bezanya. Cuma, tak merasalah air tebu atau lauk kambing. Tak apalah, janji sentiasa sihat dan bertenaga untuk berpuasa.

Kepada kalian semua, selamat berpuasa. Banyak berdoa semoga kita semua sentiasa dalam perlindungan-Nya. Dijauhkan dan diselamatkan daripada serangan hendap si Corona Virus.

Aamiin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hanya bebelan tentang cerita, rasa yang pernah kita punya. Mungkin sama, cuma tak serupa.


NIAN JIWA

YANG LAINNYA