Sabtu, 27 April 2024

Merai 'Me Time'


 Apa je yang aku buat sorang-sorang kat rumah? Tidur?


Eh, banyak je yang aku boleh godek sorang-sorang di rumah. Aku tak suka tidur siang (kecuali sakit kepala, kadang tak boleh tidur juga sebab otak sibuk 'bekerja').


Selain urus hal-hal hidup dan kerja, aku suka masuk dapur. Dapur ni macam zone misteri, sebab tiap kali ada di dapur dan sibuk memasak, idea akan jadi melimpah ruah. Sampaikan, aku letak 1 note book dan perakam suara untuk rakam idea-idea yang 'masuk' time aku ada kat dapur.


Dapur ni macam 'mall' untuk aku. Kat sini aku berkarya cara. Test resipi baharu atau masak makanan kesukaan aku/kawan-kawan.  Ada masa menjadi, ada waktunya ke laut (tapi tetaplah makan, tak nak membazir).


Macam semalam, aku ulang resipi Chocolate Moist Cake yang tak guna telur dan butter. Paling best, hanya mix manual, tak perlu keluarkan mixer (jadi tak perlulah banyak mencuci peralasan di singki). Dan resipi ni boleh dibakar/dikukus. Jadi aku pilih versi bakar, senang.



Sementara tunggu cake siap, aku buat kopi dan mesin baju sambil layan lagu-lagu yang sedang menjadi kesukaan aku antaranya lagu Korea, Ziana Zain, Liza Hanim, Amir Masdi, dan yang pastinya mesti ada lagu rock.


Cake siap, terus boleh makan panas-panas. Lagi sedap, letak 1-2 scoop iceream vanila. Perghhh...Layan. Tapi, janganlah buat hari-hari, tembam kang hahahaha.


Jumpa lagi... Adiosss

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hanya bebelan tentang cerita, rasa yang pernah kita punya. Mungkin sama, cuma tak serupa.


NIAN JIWA

YANG LAINNYA